De nationale veiligheidsraad besliste dat vanaf 8 juni de contactloze sportactiviteiten worden hervat, indoor en outdoor, amateur of professioneel, competitie en training. Sportzalen en fitnessruimtes mogen ook heropenen, mits het protocol in acht wordt genomen.

Contactsporten zoals de onze moeten wel nog steeds beperkt blijven tot “contactloze” trainingen. Op maandag trainen we in de judozaal van het Jan Breydel stadion en kunnen we indoor met contactloze trainingen voortgaan. Op vrijdag trainen we buiten aan de Pure Senses (binnenkomst langs de poort, niet binnen in de fitness passeren). Op beide locaties laten we volgens de richtlijnen wel een beperkt aantal mensen toe.

Om alles veilig te houden moeten we een aantal protocollen strikt volgen om de verspreiding van het COVID-19 virus tegen te gaan:

 

RESERVEER VIA DE APP

  • Om te kunnen waarborgen dat we met niet teveel in de training zijn, dien je je plaats te reserveren via de Zenplanner app of op de website via https://www.fight2survive.be/leden/
  • Het maximum aantal deelnemers is beperkt tot 15 om voldoende afstand te kunnen bewaren. Gelieve dus zeker te komen als je gereserveerd hebt, en niet te komen als er geen plaats meer is in de app.
CONTACTLOOS VOOR, TIJDENS EN NA DE TRAINING

  • Kleed je reeds thuis om, en kom pas 5 minuten voor de training binnen.
  • Kom bij aankomst per persoon binnen, en houd 1,5 meter afstand.
  • Er wordt geen publiek toegelaten tijdens de lessen.
  • De trainingen moeten contactloos doorgaan om de 1,5 meter afstand waarborgen. De trainingen zullen dus vnl fysiek en dry drills zijn.
  • Beschikbare plaatse worden aangeduid dmv een kegel. Zet je materiaal en sporttas in de buurt van jouw kegel naast de mat.
  • Blijf niet langer dan nodig na de training en vermijd samenscholing.
KEEP IT CLEAN

  • Voorzie je eigen handdoek en ontsmettingsmiddel om je materiaal proper te houden, en wissel geen materiaal uit.
  • Kleedkamers en douches zullen niet toegankelijk zijn.
  • De toiletten zijn beschikbaar.

WAT WE JE VRAGEN TE DOEN OM JEZELF EN ANDEREN VEILIG TE HOUDEN:

Als jij of iemand uit je omgeving last heeft van symptomen (hoesten, koorts, ademhalingsproblemen) die op COVID kunnen wijzen, of als je in contact gekomen bent met iemand waarvan je weet dat hij/zij met COVID-19 besmet is, blijf dan thuis.
Was je handen voor je training.
Maak je materialen voor en na gebruik schoon.
Houd te allen tijde 1,5 meter afstand van andere mensen. Moet je tijdens de training hoesten of niezen, doe dit dan in de plooi van je arm.
Voel je vrij om een mondmasker of handschoenen te dragen.
Breng je eigen materiaal mee: bokshandschoenen, handdoek etc.
Jammer, maar veilig: geen high-fives, geen handen schudden en geen knuffels of zoenen.

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *